2017. szeptember 18., hétfő

Írom a scifiéletregényemet - és kommentelem annak körülményeit


Köszönjük a TÁMOGATÁSODAT!
(Közleménybe: Tresó scifiéletregény támogatása)
MagNetBank: 16200010-10053786

scifiéletregény menü itt érhető el

Ha Te is írod a regényedet, akkor oszd meg nálunk a linkjét!

WestEndben a Costában írok most. - önkéntesek csatlakozhatnak, akár iskokai közösségi szolgálatos diákok az írásba (életinterjúval). 


Tresó Kálmán, egy teljes árva időutazása a lehetőségek világában - pénzt akarok csinálni az életemből a jövőben a klubom támogatásával

Amikor a scifiéletregényem megírására adtam magamat, akkor még nem gondoltam, hogy ennyire le fog kötni és annyi mindenről fogok tudni írni. Mivel vakon és gyorsan gépírok, ezért valódi öröm számomra az írás. Az inspirációkat, ötleteket úközben szedem össze a jegyzetfüzeteimmel, mert nem mindig ültömben jutnak eszembe emlékek a múltból, vagy jó ötletek a jövőre vonatkozóan. 
Az írás ki tud kapcsolni és valóban egy időutazásban segít, amikor feledhetem a mostani helyzetemet és visszanézhetek a múltamban (ahol nagyon sok jó lehetőség, emlék van) és tekinthetek a jövőben (az álmaim, vágyaim ötletházába), amitől a napjaim sokkal színesebbek és érdekesebbek. Amit nem tudok elérni az életemen abból csinálok egy jó kis scifit, hogy legalább azt lehessen élvezni, mert képzelőerőm az van, és regény formájában kiadható, megvásárolható. 

Az írás közben elmerülhetek a gondolataimban, az emlékeimben, közben azt is láthatom, hogy a többi ember hogyan halad előre az időben és térben, ahol velem is találkozhatnak. Lehet, ez senkit nem érdekel, de engemet igen és serkenti a fantáziámat.

De ma miről is írjak, mert azt még nem döntöttem el. korábban már elkészítettem a vázat, hogy mikről szeretnék írni, és most konkrétan kell választanom egy évet, amiről szívesen írnék, azt is figyelembe véve, hogy ne okozzon rosszérzést ma bennem. A hangulatom most meglehetősen jó és nem akarom lerontani egy esetleges rossz élménnyel. Jelennek az idei évet tekintem, tehát, ami ezelőtt van az  MÚLT, ami utána, az a jövő. Sajnos a jelenben érdekes dolgok vannak velem, de ez most nem számít. Amikor mások életével akarom összehasonlítani a magamét, akkor sok dologban érzem erősebbnek, de sok dologban gyengébbnek is magamat. Amikor a pszichológiai önéletrajzomat írom, akkor azzal az önismeretemet is fejleszthetem, mert jobban odafigyelek magamra.

Az írói álnév választása: Treshow és/vagy Tesó (főleg magyaroknál), de akár fordítható is Brother-nek.
- Senki ne csodálkozzon, ha a jövőben majd így találkozik velem az írásaimmal kapcsolatosan.
- A névválasztáson már régóta gondolkodtam és ezek voltak szimpik nekem.

Ma inkább a jelenről írok (2017 szeptember 18-a is egy sorsforduló a regényben), mert az jobban él bennem, emlékezni fogok rá. (Nem fogok itt most mindent megosztani...)
A My Budapest Photo Projekt jutott az eszembe, amivel kapcsolatosan ma lesz a díjkiosztó és számításaim szerint 4-ik helyen végezhettem, de nem tudom pontosan, mert csak a net lehetőségét figyeltem és a kampányomat is inkább ott folytattam a siker érdekében. Utólag úgy érzem, hogy nem kellett volna részt vennem abban, mert kevesebbet hozott nekem, mint amire számítottam, ahhoz képest, hogy kitárulkoztam és elárultam magamat. Amit főztem, azt meg kell ennem miközben örülök neki. Se baj, ez legyen a legkisebb hibám az életben, mert legalább részt vettem egy hajléktalan fotóversenyen és úgy találhattam fotótémát, hogy hitelesen és megélve a hátrányos helyzetűek életét. Az egész hajléktalanságot úgy fogom MOST fel, mint egy lehetőséget, amivel jobban megismerhettem a hajléktalanok helyzetét, az az élethelyzetet, ami bárkivel megtörténhet, ha nem gondoskodik magáról, ha hagyja magát az élettel (ki)sodortatni. Az egész hajléktalanságot, nincstelenséget úgy élem meg, hogy egy állapot, ami jó tanulási lehetőség ahhoz, hogy tudjam milyen lehetőségeim vannak, ha nagyon szarba vagyok. Amikor a szülők erről beszélnek a gyerekeiknek, akkor ők sem tudják pontosan, hogy miről beszélnek, mert nem élték meg, azonban nekem azon túl is kell lépnem a londoni öngyilkossági kísérletem után töröttlábbal.

A napirendemről a klubmenedzseri célkitűzéseimben és beszámolóimban írok - nem minden nap, mert amikor dolgozom szakácsként, akkor arra nincs szükségem. Időm pedig csak kora reggel van, amikor a körúton beülök reggeli kávé mellett csekkolni az ifjúsági szervezet ügyeit a király utcai négyes hatosba. Hogy mi alapján alakítom ki a napi teendőimet, az sok mindentől függ, így álmom, céljaim, lehetőségeim stb.

14:30-tól a Costa Nyugatiból (partneri törzshelyünk, közel a székhelyhez) írok

Megjegyzem, hogy a könyvkiadáshoz már van támogató nyomda, illetve úgy fog megjelenni az első kiadás, ahogy akkor kész lesz. Nincs olyan, hogy félig, vagy teljesen kész van, mert évente lesz bővített, javított kiadásban megjelenni. A regényeladásból a klub rendes tagjai is részesedni fognak LÖK ösztöndíj formájában, amit az ifjúsági szervezet céljaival kapcsolatosan tudnak majd felhasználni. A könyvet online is meg lehet majd venni, így külföldiekhez is könnyen eljuthat majd az.

A scifiéletregény a világon új műfajban fog megjelenni, amit klubalapítóként a saját munkámmal fogok hasonló (nemzetközi) írókkal elterjeszteni. A fejezetek helyett sorsfordulókból felépítkező regény már egy új stílust mutat majd, ami valóban azt fogja kifejezni, hogy minden évünk egy sorsforduló, mivel év elején sem tudjuk, hogy mi lesz velünk egy év alatt. A jelent mindig egy évnek fogom venni, hogy könnyebb legyen az eligazodás és legyen jelentősége annak is. Mivel a jelen csak egy időpont is lehetne, de ezen módosítok.

Amikor a Nyugatitól nem messzi írok és kinézek az ablakon a földszintről, akkor tök érdekes látni, ahogyan mindenki tart valahova és hogy mennyire semmi közöm hozzájuk, pedig akár ismerhetném is őket, vagy akár hozzám is tarthatnának. De nem.
A scifiéletregényemhez támogatásokat több helyről is igyekszem szerezni, kihasználva a világban rejlő lehetőségeket. Így kacérkodom a kickstarterrel is, ahova már korábban regisztráltam. Így most el is indítok ott egy projektet (ha sikerül). 
Téma: Publishing
Projekt címe: Treshow scifiéletregény
Permament residence: United Kingdom (emiatt nem jó, mert nem lehet választani Magyarországot)
Collaboratort kell szereznem, aki használja a Kickstartert (e-mail) folytatni fogom. Aki tud az segítsen majd ebben, hogy 1 000 fontot össze tudjak majd szedni. A Világegyetemünkön is indítani fogunk egy önképzőkört annak érdekében, hogy akik ki akarják használni ezt a lehetőséget, azok megfelelő társakat találjanak az ötletük megvalósításában. Ebben az egyik informatikus kuratóriumi tagunk lehet majd partner.

Hajléktalanból milliomos projektemről
- a korábbi pályázatom ínnen tölthető le (nem használható fel)
A korábbi pályázatot a Van Esély Alapítványhoz nem tudtam időben beadni és nem volt teljes. Azért arra jó volt, hogy foglalkoztam vele és kitaláltam magamnak egy projektet, amihez 150 000 forintot szerettem volna gyűjteni, amiből 80 000 lett volna az enyém az akkori munkahelyteremtést támogatva belőle. Az egészben a vicc az, hogy a szakmáimnak köszönhetően könnyen tudtam visszailleszkedni a társadalomban és a tapasztalataimnak, kitartásomnak köszönhetően hamarosan már nem kell a hajléktalan ellátórendszerben lennem, sőt segíthetek olyanoknak, akik hasonló élethelyzetbe kerültek, kerülhetnek.

 folytatni fogom ...

Impresszum

Az oldalt a Tresó Ifjúsági Klub(ért Alapítvány) kezeli. Az ott található adatokat csak előzetese hozzájárulással lehet felhasználni meghatározott céllal.

Kapcsolattartó

Tresó Kálmán
Mobil: 70-343-7386
E-mail: tresokalman@gmail.com