2016. május 9., hétfő

Alapítványi beszámoló a mai napról

Fotó: diák felvétele rólam az együttműködő iskolánál
1. Igazán érdekesen alakult a mai nap az alapítvány életében. Sikerült a harmadik iskolai közösségi szolgálati együttműködésünket megkötni hivatalosan. Azonban a sors pikantériája, hogy egy kellemetlen beszélgetésbe ment át a találkozó, amikor a szervezet tevékenységére került sor, illetve magára a Csoki Guinness-rekordra. Azzal kapcsolatosan, hogy a fitalok mit tutdnak konkrétan tenni, mivel megmutattam a korábbi levelünket az iskolában is. Korábban azt hittem, hogy itt a vég aztán, úgy jöttem el a találkozóról, hogy inkább külföldre megyek. A honlapunkon sok konkrétum található, ha valaki böngészi, mivel mindenről nem tudok rövid idő alatt beszélni. 
Fotó: T.K. - Egyenlő Bánásmód Hatóságnál Budapesten
2. Délután az Egyenlő Bánásmód Hatóságot kerestem fel, ahol több dologgal kapcsolatosan érdeklődtem, többek között az iskolai közösségi szolgálattal kapcsolatosa esettel. Erről kiderült, hogy nem annyira rájuk tartozik, sokkal inkább az intézmény fenntartójához. Azonban arról is kaptam felvilágosítást, hogy az iskola nem köteles szerződést kötni, amennyiben védett jogunkat, illetve a fiatal védett jogát sérti, akkor eljárnak. 

Megjegyzésképpen hozzáfűzték, hogy az együttműködésben nagyon általánosak a célok, a konkrét tevékenységeket célszerű tisztázni.  - Kiegészítésként hozzátettem, hogy a honlapunkon a további tundivalók, információk elérhetőek, mert azok változhatnak. 

A Hatóságnál azt megtudtam, hogy nem sok olyan civil szervezet van, akik kifejezetten az egyenlő bánásmóddal foglalkoznak. Így a jövőben ezzel mi jobban foglalkozhatunk, hogy a fiatalok is jobban tisztában legyenek az ilyen jellegű lehetőségeikkel.

3. A Közösségi Szolgálati Portálnak írtunk, mert a nem tudtunk belépni és feltenni a saját projektünket, illetve lehetőségeinket. Várhatóan technikai segítséget fogunk majd kapni.
Fotó: T.K. - delfinnel
4. Vita volt arról, hogyan lehetséges az, hogy az ifjúsági szervezetünk nem tud megfelelni bizonyos követelényeknek (pl. iskolai közösségi szolgálat), amikor lehetőségekkel foglalkozik. Miiért nem csinál olyan lehetőségeket, amik konkrétak és mindenki érti, illetve kedvelheti. Az igazi lehetősége az ifiszervezetnek abban van, hogy megismeri és kihasználja ezt a lehetőséget. 

Impresszum

Az oldalt a Tresó Ifjúsági Klub(ért Alapítvány) kezeli. Az ott található adatokat csak előzetese hozzájárulással lehet felhasználni meghatározott céllal.

Kapcsolattartó

Tresó Kálmán
Mobil: 70-343-7386
E-mail: tresokalman@gmail.com