2016. április 15., péntek

Az első közösségi szolgálatunk élménybeszámolója, naplója


a videó kapcsolódhat a bejegyzéshez

TE is jelentkezhetsz hozzánk, akár pár órára is az iskolai közösségi szolgálatra. Oszd meg ezt az osztályfőnököddel is az iskoládban! 


Az együttműködéshez az alábbi adatokat oszd meg az osztályfőnököddel!

A Szervezet részéről a program felelősei és kapcsolattartói

név: Tresó Kálmán
e-mail: tresokalman@gmail.com
levelezési cím: 1132 Budapest, Váci út 16 1 em. 7
mobil: 70-343-7386

név: Behán Tamás
e-mail: btomike@tvn.hu
levelezési cím: 2092, Budakeszi Erdő utca 79.
mobil: 06-30/858-33-83

A szervezet kötelezettségei, vállalásai: 

Az Iskola tanulói számára rendszeres közösségi szolgálati lehetőséget biztosít a következő feladatkörökben:

1. Ifjúsági programok szervezése, segítése (rendezvényszervezés).
2. Az ifjúság lehetőségeinek kutatása és fejlesztése, tanácsadás a lehetőségekkel kapcsolatosan. Esetleges új lehetőségek megteremtésének előkészítése.
3. Ismeretterjesztések és képzések megszervezésében való részvétel.
4. Lehetőségkörök menedzselésében való bekapcsolódás (adminisztratív  feladatok).
5. Kapcsolatok kiépítése, a korábbi kapcsolatok felelevenítése az ifjúsági közösségi szolgálat sikeres és eredményes lefolytatásának érdekében.
6. Más civil szervezetek munkájának megismerése, velük való kooperáció. 

Az ifjúsági szervezet első iskolai közösségi szolgálatot végző fiataljának ezt a bejegyzést szánjuk, hogy bemutassuk konkrétan, hogyan is zajlik nálunk a HEURÉKA! program. A bejegyzést frissíteni fogjuk. A közösségi szolgálatban részt vevő fiatal kommentjeivel számol majd be a nálunk letöltendő 30 óráról. A mentori tapasztalataimat is megosztom minden eseménnyel kapcsolatosan. 
Fotó: iksz népszerűsítés a plázánál
Előzmények: Budapesten a Deák-téren éppen kampányoltam aprilis 1-jén az időutazással kapcsolatosan. A fiatal nagyon meglepődött, hogy élőben is találkozott velem, nemcsak a virtuális valóságban, amire nem emlékezett, hogyan kerültünk kapcsolatba a neten. A beszélgetés során egyre inkább HEURÉKA szerűen kialakult a bizalom és a közös megegyezés az iskolai közösségi szolgálattal kapcsolatosan. Így a találkozót követően már az iskolával is kapcsolatba kerültünk (együttműködési megállapodás miatt).
- Nagyon örültem annak, hogy így tudtam iksz fiatalt találni az idei célkitűzésünknek. Úgy voltam vele, hogy ha egy fiatal sikeresen teljesíti nálunk ezt, akkor már sikeresek leszünk. Én is ki akartam próbálni magam mentorként, hogy lássam, hogyan kell fejleszteni a HEURÉKA! projektet. Amikor az iskolákban pedagógusokkal beszélgetek, akkor nagyon sok segítséget kapok és olyan információkat, amiket korábban nem is gondoltam volna. Több helyen azt kérik, hogy egy diák több helyen tölthesse le a szolgálatot. Ezt meg lehet csinálni nálunk, akár 1 órában is neten!

Beszámolók, vélemények
1. IKSZ diák élménybeszámolóját, megjegyzéseit a kommentekben találhatod ehhez a bejegyzéshez
2. A mentor kiegészíti véleményével, tapasztalataival az eseményeket
3. A program koordinátora, Behán Tamás kisíri majd figyelemmel az IKSZ első megvalósulását, a véleményét is meg fogja osztani ebben a bejegyzésben, a mentor (kék) kiegészítéseként. 

Részletek - tevékenységek
Fotó: karórával az időgazdálkodáshoz
2016.04.01 17.00-19.00 (2 óra) - ismerkedés, szervezet bemutatása, téma kiválasztása (személyes találkozó)
- Folyamatosan keresek partner intézményeket az együttműködéshez, amitől megindulhat a közösségi szolgálat. Sokszor nem azt kapom, amire számítok, de egyreinkább kezdem megérteni és alkalmazkodni. A munkám során igyekszem odafigyelni az időbeosztásra és erre felhívni a diákunk figyelmét is, mivel az idő pénz, amit érdemes lehetőségekbe (a jövőnkbe) fektetni. 
Fotó: fiatal felvétele rólaunk iksz beszélgetés közben
2016.04.03 16.00-18.00 (2 óra) - beszélgetés az időutazás lehetőségről (Deák-tér, Budapest)
- A táma korántsem volt könnyen tárgyalható, mert rájöttünk, hogy mindenki máshogy áll hozzá. Nagyon érdekes beszélgetés volt. A végefelé kicsit furcsán éreztem magamat, mert nem mindenki értette meg, amire igazán gondoltam, emiatt éreztem nézeteltérést. Ennek határására a stratégián változtatni kellett, hogy azt jobban megértsék mások. 
Fotó: csajok felvétele a tervezésről (2016.04.13 du)
2016.04.13 15.00-17.00 (2 óra) - reklámterv készítése a WestEndben való népszerűsítéshez (fotózás, tervezés - személyes találkozó)
- A plakátervezés igazán flow, kreatív folyamatban ment és nagyon folyékonyan. Nagyon rövid idő alatt hoztunk össze szerintem egy tök jó népszerűsítő reklámot, amit hamarosan lehet majd látni a WestEndben. A plakát népszerűségéről nagyon részletes statisztikát fogunk kapni, amiről beszámolunk. 
Fotó: iksz fiatal reklámplakátja nekünk
2016.04.14 18.00-20.00 (2 óra) - plakát-, szórólaptervezés (otthoni gépes elfoglaltság képszerkesztővel)
- Amikor tegnap este megláttam a plakátot, akkor éppen ki voltam borulva a fiatalok bunkósága, tiszteletlensége miatt és pont arról beszélgettem az iksz fiatallal, hogy nincs értelme továbbfolytatnom. Ő nem így látta és arra kért, hogy a bejegyzést ne tegyem ki, csak ma. Én tegnap este kitettem (17-en nézték meg), de reggel levettem, azonban elmentettem a szöveget, amit később megosztok itt. A plakát szerintem nagyon jó lett és ezt megköszöntem. 
Fotó: lány felvétel rólunk a Guinness-rekord tervezése közben az Akvárium Klubban
2016.04.16 10:00-13:00 (3 óra) - A mai napra három célt tűztünk ki magunk elé, így
1. Interjú egymással a múltunkkal és a jövőnkkel kapcsolatosan (min változtatnánk) - igazándiból nem sok dolgon változtatnánk, csak egy iskolacsere merült fel (ami épp elég lenne)
2. Megbeszéltük (brainstorming - ötletbörze) az időutazás előnye, hátrányai, veszélyei - ezzel kapcsolatosan sok olyan dolgot, lehetőséget találtunk, amit jelenleg nem szeretnénk megosztani, mert egyfajta "üzleti titkot" jelentenek, illetve olyan dolgokra hívhatják fel a figyelmet, aminek a hatásvizsgálatával nem rendelkezünk.
3. Rövidfilmet készítettünk a Csoki-Guinness rekordot népszerűsítve - arra voltunk kíváncsiak, hogy akik a Deákon vonltak, azok részt vennének-e a Guinness-rekordkísérletben. Az eredmény 14 megkeresésből 10 igen. A rövidfilmet feldolgozzuk és 1 perces vidót fogunk készíteni belőle, amit majd megosztunk veletek is. Ennek nagyon érdekes tanulsága lesz majd.
- A mai nappal kapcsolatosan telejesen máshogy indultam, mint alakult, szinte meg sem tudtam volna tervezni, annyi minden változott. Persze a fő vonal az megmaradt, de az jó ötletek miatt - ami menetközben jött elő - jobb volt módosítani az eredeti terveket. A találkozó során annyi mindenről beszéltünk, hogy azt inkább videóra kellett volna venni. A jövőben mindenképpen szükségünk lehet egy jó minőségű kamerára. 
Fotó: T.K. - tájékoztató az IKSZ-hez
2016.04.18 14.00-16.00 (2 óra) - szórólap és plakát árajánlat kérése nyomdából - önálló ügyintézés
- Ez nem minden fiatal esetében történhet meg olyan könnyen. Az életemben korábban többször is kértem árajánlatot nyomdából, így nagyjából tisztában vagyok azzal, hogy mi történik. Diákmunkában pedig sokszor dolgoztam nyomdában is. Az árajánlat hamar megérkezett, azonban azt szervezeti szinten még átgondoljuk. A szórólapozást diákmunka lehetőségben adnánk ki. 
Fotó: IKSZ diák felvétele rólam a reklámunknál
2016.04.20 14.00-16.00 (2 óra) - Az isolai közösségi szolgálati lehetőségünket népszerűsítjük a WestEndben egy reklámhordozó segítségével, amit közösen ellenőríztünk és véleményeztünk. 
- Nagy érdekes volt egy plázában látni a hirdetésünket, amit az IKSZ fiatal készített. A reklám ugyan 10 másodpercig látható az egyik mozgólépcsőnél, de azért el lehet kapni. Nem hemzseg az információtól, így akit érdekelhet, az elérhet minket. A reklámmal kapcsolatosan tanultam meg, hogyan tudok QR kódot használni, amit a reklámon is csekkoltunk és működött. 
Fotó: önkéntes felvétel rólunk a záráskor a WestEndben
2016.04.22 17.00-19.00 (2 óra) - Lezártuk közösen az közösségi szolgálatot, értékeltünk és megbeszéltük az utóéletet, valamint jobban bemutattam a szervezetet.
- Nagyon érdekes és jó volt az első saját iskolai közösségi szolgálat. A fiatallal olyan gyorsan eltelt az idő és hasznosan, hogy már most hiányérzetem van miatta. De annak örülök a legjobban, hogy a célunkat elértük, mert a fiatal továbbra is tervezi az önkénteskedést nálunk, illetve segített az iskolájával együttműködést kötni, valamint újabb fiatalokkal megismertetni minket. Nagyon sokat adott hozzá a munkánkhoz pedig csak viszonylag rövid ideig volt nálunk. 
Ezúton köszönjük mindenki munkáját és további jó lehetőségeket kívánunk! Megcsináltuk.


Az első IKSZ diák végzett nálunk - köszönjük

Impresszum

Az oldalt a Tresó Ifjúsági Klub(ért Alapítvány) kezeli. Az ott található adatokat csak előzetese hozzájárulással lehet felhasználni meghatározott céllal.

Kapcsolattartó

Tresó Kálmán
Mobil: 70-343-7386
E-mail: tresokalman@gmail.com