2015. augusztus 12., szerda

Egy különös életúton járok (amit soha nem kértem)

Vannak, akik már elég régóta ismernek és láttak azon az életúton menni, ahol most is tartok valahova.  Visszafordulni ezen az úton nem lehet csak visszanézni, amin nehéz lenne egyenesen végiglátni. Lassan 35 éve haladok egy különös úton, ami ki lett jelölve számomra. A problémám ezzel csak ott van, hogy ezt az életútat nem én választottam magamnak, azonban hogy merre tartok, abba azért van beleszólásom. Így nagyon nehéz megtalálnom az igazságot - ami tudjuk, hogy odaát (hol?) van - azzal kapcsolatosan, hogy nem én választottam magamnak az életemet. Az édesszüleimnek köszönhetem, hogy Magyarországon Gyöngyösről indult az életútam, majd - hogy ők elhagytak, meghaltak - magamra hagyva, a nevelőszüleimnek (Hatvan) lehetek hálás, hogy az általam soha nem kért - nehéz úton haladjak tovább. Világjáró, Budapesten élő felnőttként (számtalan szakmával, befejezettlen felsőfokú tanulmányokkal, egy ifjúsági szervezettel); őszíntén örülök a sorsomnak, hogy még életben vagyok. A sorsfordító években, öntudatos életre vágyva - életfilozófiát, életcélokat megfogalmazva - a lehetőségek útjára léptem (káosz - ami megannyi életút elágazást hozott) és így visszanézve kellene igazat adnom, hogy járatlan út veszélyes. Az igazat megvallva, vissza lehet fordulni, amikor visszamegyünk, feladunk valamit. Persze az már sosem lehet ugyanolyan, mert addig évek telhetnek el miközben az életfeltételek jelentősen változhatnak - a túléléshez, egy jobb élet reményéhez és egy magasabb életminőség megéléséhez. Egy különös életúton járok, aminek a legnagyobb kockázata (veszélye), hogy eltévedek és elveszek azon (lehet, hogy csak gondolatban), miközben az életútam lehetőségeit kihasználva - bármikor változtathatnék azon. A mi lett volna, ha mondatoknak sok értelmük lehet, azonban mindig eszembe jut és bátorítást ad, hogy lehetett volna rosszabb és jobb is. Az önismeret része, hogy tisztában vagyok önmagammal és az életútammal, annak beláthatatlan messzeségével, bonyolultságával. A szavakat nem szaporítva tovább, már csak annyit kérdeznék magamtól, hogy van értelme ezen az életúton továbbhaladni. Mi lenne, ha (a bakancslistám változna) ...?

Impresszum

Az oldalt a Tresó Ifjúsági Klub(ért Alapítvány) kezeli. Az ott található adatokat csak előzetese hozzájárulással lehet felhasználni meghatározott céllal.

Kapcsolattartó

Tresó Kálmán
Mobil: 70-343-7386
E-mail: tresokalman@gmail.com